torsdag 24 mars 2011

Tillägg

Hej igen...
Som ett tillägg till föregående inlägg.
Jag förstår att det redan råder frågor till varför jag skrev det jag nyss skrev...

Idag ringde en av mina tidigare anställda och undrade om han kunde få tillbaka sin tjänst.
Han förklarade att situationen inte riktigt höll tätt.
Dvs, att han arbetade för ett företag, och sedan började hos mig.
Han hade det bra hos oss, men den tidigare arbetsgivaren kunde inte sluta att rycka i honom.
Det hela urartade, och han blev lovad högre lön och fler förmåner.
Jag sade då, att jag inte kunde tillgodose detta, eftersom det skulle vara orättvist för de övriga.
Sagt och gjort. Han valde att gå tillbaka.
Väl på plats, insåg han ganska snabbt att det han blivit lovad, inte längre var aktuellt.
Det har nu gått en tid, och det går enligt honom själv, inte en dag utan att han ångrar sitt val.
När jag hör detta, så blir jag både arg och besviken.
Ska det vara så svårt att ta hand om sin personal?
/H Brossmann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar